Ny søgning

Kursuskatalog (PDF)

LDV og andre datakilder med PowerPivot

Datoer for nye kurser er endnu ikke fastlagt, men oplyses her så snart datoer er valgt.


Formål

Formålet med kurset er, at give dig et godt kendskab til, hvordan man i Excel kan kombinere data fra LDV med andre datakilder ved hjælp af PowerPivot.

Målgruppe

Kurset henvender sig til dig, der løser HR-, løn-, RejsUd- og økonomiopgaver, og som skal udarbejde ledelsesrapportering på data fra LDV og andre datakilder i Excel.

Indhold

Dette kursus er for dig, der har arbejdet med LDV og gerne vil kombinere LDV data med datafra andre systemer til ledelsesrapportering.

På kurset gennemgår vi følgende emner:

  • Introduktion til PowerPivot op mod LDV kuber
  • Opsætning af PowerPivot
  • Hvilke data kan man ellers anvende?
  • Hvordan manipulerer man med kolonner og anvender beregnede kolonner
  • Simple beregninger
  • Funktioner i PowerPivot
  • Hvad er Dax?
  • Hvordan laver man flot ledelsesrapportering med PowerPivot?

Kurset foregår som en workshop med mange praktiske øvelser. Alle øvelser tager udgangspunkt i Moderniseringsstyrelsens standardkuber på SLS/HR-løn data, IndFak, RejsUddata og Navision Stat-data.

Du kan vælge at arbejde med kuber, der afspejler dit arbejdsområde.

Bemærk, at kurset tager udgangspunkt i Excel 2013/2016.

Medbring

Hvis du under kursets øvelser gerne vil tage udgangspunkt i egne data, fremfor demo-data, skaldu være opmærksom på at medbringe følgende:

  • Medbring brugernavn og password til SIT, KMD eller CSC, hvis I får LDV driftet dér
  • Medbring egen computer, hvis I selv drifter LDV

Forudsætninger

Det er en forudsætning, at du har et grundlæggende kendskab til Excel. Det er endvidere en fordel, men ikke en forudsætning, at du har grundlæggende kendskab til pivot-tabeller.

Tilmelding

Tilmeld dig i Campus

DBVision A/S, Fensmarkgade 3, 2200 København N,
Tlf. (+45) 35 36 21 44.
E-mail DBVision a/s
Copyright ® 2017 DBVision A/S. Alle rettigheder reserveret.

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik Klik her.